Cukier czy miód, co lepsze w kuchni?

Jeśli przywykliśmy do słodzenia herbaty, z pewnością niełatwo będzie zerwać z tym niekorzystnym przyzwyczajeniem. Lekarze i dietetycy ostrzegają, aby w miarę możliwości ograniczyć spożywanie „białej trucizny”. W trosce o swoje zdrowie nieraz decydujemy się zastąpić cukier miodem. Z pewnością miód jest znacznie cenniejszy od cukru, choćby dlatego, że działa odtruwająco i bakteriobójczo. O cukrze wiemy, że bardzo niekorzystnie działa na nasze zęby. Szczególnie dzieci są narażone na próchnicę spowodowaną słodyczami, ponieważ nie są świadome tego, jak ważne jest mycie zębów po każdym posiłku, a w szczególności po zjedzeniu czekolady czy batonika. Spożywając miód nie musimy się obawiać, że wpłynie on negatywnie na stan naszych zębów.

Wręcz przeciwnie. Udowodniono, że wpływ miodu na postępującą próchnicę jest jak najbardziej pozytywny, a więc jedzenie miodu jest nawet wskazane, jeśli mamy problemy z zębami. Niezależnie od tego, jakiego rodzaju miód kupimy, będzie to zawsze lepszy wybór, niż zakup cukru. Na sklepowych półkach królują miody wielokwiatowe, lipowe, akacjowe, rzepakowe i gryczane. Spotkać można również miód spadziowy i wrzosowy. Każdy z nich będzie miał pozytywny wpływ na nasze zdrowie, dlatego nie warto zrażać się wysokimi cenami miodów. Pamiętajmy, że życie i zdrowie mamy tylko jedno i choćby dlatego nie należy  na nim oszczędzać. Słodząc herbatę miodem należy uwzględnić, że w wysokiej temperaturze miód traci swe cenne właściwości i nasz organizm nie skorzysta z jego licznych walorów.

Dlatego zaleca się słodzić miodem raczej przestygnięte napoje lub też spożywać go pod inną postacią, np. z kromką chleba razowego i białym serem. Warto wiedzieć, że w przeciwieństwie do cukru miód jest całkowicie przyswajalny. Nie odłoży nam się też w postaci tłuszczu, gdy nie zdążymy go spalić. Cukier natomiast to same puste kalorie. Tuczy, psuje zęby, podnosi poziom cholesterolu we krwi i sprawia, że stajemy się bardziej podatni na niebezpieczne choroby. Korzyści wynikające ze spożycia cukru są wręcz zerowe. Dlatego nie wahajmy się zmienić przyzwyczajenia i zastąpić cukier miodem. Z pewnością wyjdzie nam to na zdrowie.

Comments are closed.

Maj 2019
P W Ś C P S N
« Lis    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
  • O Kuchni japońskiej

    O Kuchni japońskiej

    Kuchnia japońska to przede wszystkim masa dań opartych na rybach, ale i nie tylko, Kuchnia japońska nie ogranicza się bowiem wyłącznie do owoców morza i wodorostów, co wielu z nas zna z sushibarów. Popularne są dania na bazie soji, na przykład zupa miso, a także wiele dań z pszenicznego … »
  • Desery dla ochłody

    Desery dla ochłody

    Gdy nadchodzi sezon wiosenno-letni bardzo dużo osób zaczyna szukać deserów, jak również napoi, które pomogą nam się ochłodzić. Idealnie w lato sprawdzą się lody. Dzięki nim gasimy pragnienie, jak również ochładzamy nasz organizm. Można także skosztować mrożonej kawy, która dostarczy nam energii i także nas schłodzi. Kawy mrożone mogą … »
  • Jak przygotować obiad na kilka dni

    Jak przygotować obiad na kilka dni

    Przygotowywanie obiadu dla kilkuosobowej rodziny jest męczące i zabiera czas, ponadto każdorazowo po przygotowywaniu posiłku trzeba po nim posprzątać. Dlatego można bardzo dużo czasu oszczędzić, jeżeli jeden obiad przygotujemy na kilka dni. Ale ponieważ nie chcemy jeść codziennie tego samego, musimy trochę wysilić naszą kreatywność. Najłatwiej będzie z zupami … »