Archive for Czerwiec 25th, 2013

Jak przygotować obiad na kilka dni

Przygotowywanie obiadu dla kilkuosobowej rodziny jest męczące i zabiera czas, ponadto każdorazowo po przygotowywaniu posiłku trzeba po nim posprzątać. Dlatego można bardzo dużo czasu oszczędzić, jeżeli jeden obiad przygotujemy na kilka dni. Ale ponieważ nie chcemy jeść codziennie tego samego, musimy trochę wysilić naszą kreatywność. Najłatwiej będzie z zupami – większość z nich przygotowujemy na bazie rosołu, możemy więc jednego dnia na obiad czy na pierwsze danie przygotować rosół, z którego na drugi dzień zrobimy jakąś inną zupę. Możemy też podzielić przygotowany rosół i od razu zrobić dwie zupy – np. ogórkową i pomidorową. Kurczaka zaś i włoszczyznę, które pozostały po gotowaniu możemy wykorzystać do zrobienia sałatki warzywnej. W ten sposób nie tylko ułatwiamy sobie pracę, ale również unikamy wyrzucania jedzenia. Innym rozwiązaniem jest przygotowanie dużych porcji i później zamrażanie części z nich. Oczywiście, żeby stosować takie rozwiązanie musimy mieć dużą lodówkę z zamrażalnikiem.

Czerwiec 2013
P W Ś C P S N
    Lip »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • Jakie przyprawy są najciekawsze

    Jakie przyprawy są najciekawsze

    Jedzenie to jedna z najważniejszych potrzeb człowieka. Powinno się, mimo wszystko mieć na uwadze to, że jedzenie to także wrażenia smakowe. Jak więc ubarwić sobie zwyczajne obiady? Przydadzą się do tego będą oczywiście przyprawy. W naszej kulturze przyprawy to między innymi wszystkie natki i zioła. Są dość delikatne, ale … »
  • Co zabrać ze sobą do auta

    Co zabrać ze sobą do auta

    Wybierając się na wycieczkę samochodową warto zabrać do auta różne przekąski, które zjemy w środku lub podczas postoju. Na pewno musimy zrezygnować z wszystkich bardzo słonych przekąsek, np. chipsów. One nie tylko bardzo brudzą, ale także wzmagają pragnienie, co zwiększy liczbę przystanków, które musimy wykonać na trasie. Co zatem … »
  • Zdrowe nawyki w kuchni

    Zdrowe nawyki w kuchni

    Nie trzeba przechodzić na restrykcyjna dietę ani ograniczać ilości spożywanego jedzenia, żeby zacząć jeść zdrowiej. Należy zrezygnować tylko z niektórych produktów albo zastąpić je odpowiednimi zamiennikami. Wrogiem zdrowego odżywiania numer jeden jest tłuszcz. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, by wszystko Smażyna dość głębokim tłuszczu, najlepiej jeżeli jeszcze ta rzecz jest … »