Archive for Czerwiec 17th, 2013

Kuchnia francuska

Kuchnię francuską zazwyczaj postrzegamy przez pryzmat pewnego obrzydzenia, które chwyta nas na myśl o jedzeniu żab i ślimaków. W rzeczywistości są to przysmaki, które należy spróbować, zanim wydamy o nich tak krzywdzącą opinię. Zresztą żabie udka nie odbiegają tak bardzo w smaku od piersi z kurczaka. Jednak kuchnia francuska to o wiele więcej. Słynie też z wyjątkowo delikatnego pieczywa oraz ekstrawaganckich, lekkich jak pianka deserów. W kuchni francuskiej są stosowane też jedne z najdroższych przypraw świata, jak szafran czy trufle. Typowymi wytworami kuchni francuskiej są bagietki oraz crossainty, które Francuzi zazwyczaj spożywają na śniadanie. Typowy obiad spożywa się między południem a godziną 14.00 i zazwyczaj składa się z kilku etapów: przystawek, dania głównego, później są sery, następnie deser i kawa. Jak łatwo zauważyć taki posiłek trwa raczej długo. Podobnie kolacja, którą spożywa się dość późno, ponieważ między 20.00 a 22.00. serwowane są dania na ciepło, nie może też zabraknąć wina.

Czerwiec 2013
P W Ś C P S N
    Lip »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • Co może być przydatne w kuchni

    Co może być przydatne w kuchni

    Sprzęt kuchenny to podstawowe rzeczy, które muszą się znaleźć w kuchni nawet tej mało zorganizowanej. Niezależnie od tego co w rzeczywistości zrobimy każdy z nas wie, że w tym jednym miejscu przygotowujemy posiłki i dlatego też w tym przypadku stosujemy prostą zasadę, która jednocześnie przyczynia się do wyposażenia tego … »
  • Pyszne tosty na każdy gust

    Pyszne tosty na każdy gust

    Tosty mogą być świetną przekąską albo same stanowić posiłek, np. kolację lub śniadanie. Żeby jest stworzyć potrzebujemy specjalnego, kwadratowego pieczywa tostowego – w sklepie można dostać wiele różnych rodzajów – pszenne, pełnoziarniste itd. Oprócz tego będzie potrzebny nam toster. Podstawowe składniki to ser – najlepiej taki, który dobrze się … »
  • Zdrowe nawyki w kuchni

    Zdrowe nawyki w kuchni

    Nie trzeba przechodzić na restrykcyjna dietę ani ograniczać ilości spożywanego jedzenia, żeby zacząć jeść zdrowiej. Należy zrezygnować tylko z niektórych produktów albo zastąpić je odpowiednimi zamiennikami. Wrogiem zdrowego odżywiania numer jeden jest tłuszcz. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, by wszystko Smażyna dość głębokim tłuszczu, najlepiej jeżeli jeszcze ta rzecz jest … »