Archive for Czerwiec 12th, 2013

Zdrowe nawyki w kuchni

Nie trzeba przechodzić na restrykcyjna dietę ani ograniczać ilości spożywanego jedzenia, żeby zacząć jeść zdrowiej. Należy zrezygnować tylko z niektórych produktów albo zastąpić je odpowiednimi zamiennikami. Wrogiem zdrowego odżywiania numer jeden jest tłuszcz. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, by wszystko Smażyna dość głębokim tłuszczu, najlepiej jeżeli jeszcze ta rzecz jest w panierce. Niestety jednak panierka działa jak gąbka i wciąga tłuszcz, który potem zjadamy. Lepiej więc pozbyć się panierki, a smażyć a małej ilości oliwy z oliwek albo innego zdrowego tłuszczu, np. oleju lnianego. Zmniejszymy też ilość niezdrowego tłuszczu w naszej diecie, jeśli przygotowując mięso odetniemy wszelkie widoczne kawałki tłuszczu. Do każdego posiłku przygotujmy też dużą ilość warzyw, surowych lub gotowanych na parze. Na deser odpowiednie będą owoce sezonowe, które nie tylko są smaczne, ale zapewniają organizmowi dawkę witamin. Nie chodzi o to, by całkowicie zrezygnować ze słodyczy, ale żeby zmniejszyć ich ilość.

Czerwiec 2013
P W Ś C P S N
    Lip »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • Kuchnia świąteczna

    Kuchnia świąteczna

    Boże narodzenie to dla większości ludzi na ziemi magiczny okres związany z odnową duchową. Znaczące jest, jednakowoż także pożywienie. W czasie świąt gotowane są klasyczne potrawy świąteczne. W naszym kraju najważniejszym daniem królującym w czasie wigilii są oczywiście ryby. Wybiera się między innymi karpie, ale nie jest to obowiązek, … »
  • O Foie gras

    O Foie gras

    Kto nie słyszał o Foie gras? Chyba nie ma takiej osoby, która by nie znała tego pysznego pasztetu, dumy Kuchni francuskiej. Foie gras to pasztet, który powstaje z gęsich wątrobek. Powstaje w dość niehumanitarny sposób, dlatego jego produkcja jest zakazana w większości krajów europejskich, w tym w Polsce. Foise … »
  • Dobrze przyswajalny magnez

    Dobrze przyswajalny magnez

    Wiele osób zainteresowanych jest przyjmowaniem magnezu. Większości z nich wystarcza przyjmowanie zwykłego magnezu, który reguluje pracę ludzkiego organizmu, a zwłaszcza pracę układu nerwowego i mięśniowego. Jednak można spotkać także takie osoby, którym nie wystarcza stosowanie zwykłego magnezu. Dotyczy to zarówno takich osób, które bardzo intensywnie pracują, jak i takich, … »